Passbeskrivning

Ass Arms Abs
Vi tränar stryka med egen kroppsvikt igenom musklerna i magen, armarna, rumpan. Enkelt och effektivt tonar vi kroppen, lika lätt för dig som är otränad och dig som är van att träna att vara med. Vid fint väder på sommaren är vi ute på gräsmattan. Ta med vattenflaska.
Barngympa
Ett roligt pass för hela familjen, stora som små. Fokus på barnet. Vi kombinerar lekar med hinderbanor. Vi avslutar med avslappning. Aktiv tid 45 min och avslappning ca 10 min.
Bodyfit
En träningsform där individen står i fokus och försöker maximera sin styrka, smidighet och uthållighet med hjälp av vikter och egen kroppsvikt. Denna träningsformen är för alla och den ena är inte lik den andra.
Box
Läs under box
Box
Härlig träning med mycket energi. Box är en klass för alla, den är inspirerad av boxning och kampsport. Du får lära dig slag och sparktekniker.
Chinspasset
Har du inte alltid velat kunna dra upp dig själv när du hänger i en stång? Nu ska vi träna på de tillsammans för att bli bättre på att hiva oss själv. Kravet är att du ska kunna hänga i 30sek för att vara med på passet.
Cirkelgym
Vi jobbar i stationer i gymmets maskiner och tränar igenom hela kroppen. Denna träning passar perfekt för dig som behöver börja belasta ditt skelett, för dig som har någon begränsning pga skada eller för dej som vill ha ett upplagd träningspass i gymmet.
Cirkelstyrka
Cirkelträning med tyngdpunkt på styrka. Vi jobbar i stationer och efter passet har vi gått igenom alla kroppens stora muskler. Du kommer arbeta både med lösa vikter och med din egen kroppstyngd. Ett pass som anpassas efter din egen förmåga och därför passar alla.
Core-med-kids
Det bästa passet att börja med för dig som är mamma. Se till att du varit på efterkontrollen innan du kommer. Core träning är inriktad på mage, bål och rygg. Grundtanken med Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador. Här kan ni ha med barnen på passet under eget ansvar och alla som tränar får acceptera att de finns barn i rummet.Träningen hjälper dig även om det var 10år sedan du fick barn, det är aldrig försent att stärka de djupa musklerna.
Dans
Inspirerat danspass av Zumba fitness, det är en rolig dansträning med heta latinska rytmer som salsa, merengue, cumbia och reggaeton. Det är så kul att man inte tänker på att man tränar!
HIT-styrka
Högintensiv styrketräning i gymmet. Roligt, svettig och effektiv träning.
Rörlighet
Känner du dig ofta stel och spänd i dina muskler -både i jobb och på fritiden? Är du en aktiv idrottare och känner att din stelhet hämmar dig i din idrottsutveckling? Då är det detta pass du behöver! Passet är en blandning av yoga, stretch, rörlighet och massage. Stelhet leder till skador och sjukdomar, så håll dej mjuk och rörlig.
rörlighet
Känner du dig ofta stel och spänd i dina muskler -både i jobb och på fritiden? Är du en aktiv idrottare och känner att din stelhet hämmar dig i din idrottsutveckling? Då är det detta pass du behöver! Passet är en blandning av yoga, stretch, rörlighet och massage. Stelhet leder till skador och sjukdomar, så håll dej mjuk och rörlig.
Spin/Core
Vi cyklar 30 minuter och blir riktigt varma och avslutar med 30 min core. Läs mer under spinning och core för att få reda på mer. Ett härligt pass som du både får kondition och styrka.
Spin/core
Läs under den andra spin/core. Superroligt pass
Spin/Tabata
Här får du lite av varje, konditionsträning och styrketräning till härlig musik. Läs under spinning och tabata.
Spinning
Spinning är rolig konditionsträning inomhus på cykel till härlig musik. På cykeln bestämmer du hur jobbigt det ska vara genom att du reglera motståndet själv, individuell träning i grupp. Spinning är utan stötar och funkar utmärkt för dig som har problem med knäna. Ha med vattenflaska, en liten handduk och inomhusskor. Kom 10min innan för att ställa in cykeln.Passet är intensivt där du samtidigt kan styra motståndet själv.
Spinning
Träning som är roligt, svettig och är utan stötar. Konditionsträning. Kom 10min innan start för att ställa in cykeln.
Spinning
Inomhus cykling som gör dig svettig och glad. Du bestämmer över motståndet själv och det gör att alla klarar av att vara med. Cykling är skonsam träning för dina knä och höfter.
Step it up
Ett konditionspass på step-up-brädan där du blir svettig med förkoreograferade stegkombinationer i olika block.För dig som vill träna kondition och koordination.Passar både nybörjare och redan step-vana deltagare.
Styrka
Ett härligt pass där vi kör igenom hela kroppen med lite kondition emellan. Instruktören bestämmer upplägget. Vi använder vår egen kroppsvikt, skivstång och fria vikter. Styrka behöver vi för att kroppen ska orka och klara av våra vardagssysslor. Styrka är perfekt att träna för att slippa benskörhet. Vi är ute vid bra väder på sommaren. Medtag vattenflaska.
Tabata
Vi tränar styrka och kondition med kroppen som redskap. Vi jobbar i korta intervaller, 20sek och tar i max och sen vilar i 10sek. Gånger åtta på varje övning.
WOD
Workout of the day. Intensiv rolig träning för hela din kropp. Vi är i stora salen och använder mest kroppen som vikt. Olika upplägg varje gång.